GratisdesignFacebookBloglovinVideoinstruktionerTjäna pengar

Heej


TJa har precis varit uppe och dushat. :)
hade snart tänkt att jag skulle spela lite Mario Bros på Wii
det e så kul
har nyss precis sminkat mig :)
igår bakade jag kladdkaka :)
Den blev skit god men jag typ bakade den klockan 10 :P
ingen har typ vaknat än...
Men men
regnar ute idag As always
jaha vad ska ni göra idag då?
Puss


Om ni vill baka Kladdkaka så gör så här:

1.  Börja med att sätta på ugnen på 175 grader


2.   Ingredinenser:

2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
4 msk Kakao
1 dl mjöl
100g smör
en halv tsk salt.

OM ni vill göra en dubbelsats Alltså en större kladdkaka så dubblerar ni bara allt :)

3. Smält smöret i en kastrull

4. vispa ägg och socker tills det blir typ lite vitt

5. lägg till alla andra ingräddienser ps.vispa försiktigt annar blir smeten luftig och då blir kladdkakan torr.
 
låt grädda i 15-20 minuter /dubbla tiden om du gör dubbelsats :)

Tjarå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback